Crafting Story vsadila na prostý příběh. Mladý chlapec Albert objeví na návštěvě u dědečka magický glóbus, který připomíná naší Zemi. Magický je v tom, že jednoduchými zásahy lze přetvářet planetu k obrazu svému.
Ostatně právě na příjemně vyhlížející spojení logické hry a pěkné grafiky mě hra nalákala. O to tvrdší byl pád do reality.
Ve skutečnosti je to vesměs nahodilé hledání dvou prvků, které lze v danou chvíli zkombinovat. Příklad? Spojení rakety a kola vytvoří dělo. Cílem je najít všechny kombinace v rámci daného světa.
Ano, to je vše. Není v tom žádná hra, ani logické uvažování, zkrátka jen klikání pokus – omyl. Některá spojení jsou zřejmé hned, jak se ovšem obrazovka plní, rozhoduje spíš štěstí než úsudek.
K dispozici jsou přitom dvojí nápovědy: první naznačí, co máme nelézt, druhá přímo ukáže, které dvě věci spojit. Druhou zmíněnou lze využít jednou za čtyři minuty – nebo si připlatit skutečnými penězi, což je konkrétně u této hry nehry, která stojí necelá dvě eura, na pár facek.
Zřejmě i tvůrci si byli vědomi, na jak primitivním mechanismu "hra" funguje, a proto se uchýlili k obvyklému triku: přidali edukativní složky. Za mě jsou to letos nejhůře utracené peníze za mobilní aplikaci (příšerný port Alone in the Dark stál jen necelé euro).