Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

  15:35aktualizováno  15:35
Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní legendu Prince of Persia. Remake Karateky, pod nímž je Mechner také podepsaný, však dělá původní hře a vzpomínkám jen ostudu.
25

Karateka

Platforma: iOS

  • Původní hře dělá ostudu
  • Krátké
  • Rychle omrzí

Stáhnout z App Store

Úvodní sekvence navnadí: pohled na palác a uvězněnou krásku, kterou musí hlavní hrdina zachránit ze spárů lotra, vypadá stylově a nijak nezdržuje. Scéna, při níž postava hráče vylézá na scénu, odkazuje taktéž na originál. Než se oba milenci potkají, musí se hráč postavit desítkám bojovníků.

Jenže zatímco v původní hře začala od této chvíle zábava, u moderní verze se člověk nestačí divit, jak snadno lze pošlapat legendu.

Karateka

Na obrázku níže je původní Karateka z roku 1984 na počítač Apple II.

Karateka

Karateka

Herní náplň odpovídá rytmické akci. Důležité je dotýkat se displeje v okamžiku, kdy k tomu hra vyzve. Pokud je vše v pořádku, hráčova postava blokuje nepřátelské útoky, v opačném případě schytá pár zásahů. V určitém okamžiku lze ještě protivníka omráčit.

A to je vše. Na pozadí by mohl třeba běžet panáček a skákat přes překážky nebo být tanečník, který tancuje podle toho, jestli hráč drží rytmus. Je to jedno.

Zajímavé je, že pokud hlavní hrdina selže, na scéně se objeví mnich. Jeho motivace zachránit krásku v nesnázích je jiná, stejně jako konec. Hra za dvě různé postavy by teoreticky mohla motivovat k dalšímu hraní. Ale v mém případě se tak nestalo.

3D k ničemu

Překvapivé je, že hra běží ve 3D, ačkoliv její hratelnost zůstala ve dvou rozměrech. Jinými slovy: 3D je zde naprosto zbytečné, z herního hlediska ho nová Karateka nijak nevyužívá.

Fotogalerie

Nepotěší, že primitivní hra, jejíž dohrání nezabere ani hodinu času, má přes 600 MB. Hru jsem si koupil na iOS. A přestože nová Karateka nevypadá jako něco extra, například na iPhonu 4 je nehratelná.

Zamrzí i chyby ve skriptech. Dvakrát se mi stalo, že se hra po vyhraném souboji zasekla a nešlo běžet vstříc dalšímu rytmickému poklepávání.

Je mi líto, ale nová Karateka je jen chladný kalkul, jak vytěžit ze známého jména co nejvíce. S dobrou hrou má ovšem společné právě jen to jméno.

Hra je k dispozici na PC, PlayStation 3, Xbox 360, Wii U a iOS.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

25 %

Čtenáři

42 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 14 čtenářů





Nejčtenější

Další z rubriky

Swordbreaker The Game
Swordbreaker je klasická adventura okořeněná o pořádnou dávku brutality

Pamatujete na textové adventury, ve kterých stačila jedna špatná volba a hra skončila? Swordbreaker vám je připomene.   celý článek

Rayman Adventures
Mobilní Rayman se obrazově vytáhl, škoda nedotaženého ovládání

Raymana asi netřeba představovat. Je to legendární herní postava. Daří se mu bodovat i na mobilních zařízeních. Ani jeho nejnovější projekt ostudu neudělá,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.