Hra se totiž na rozdíl od stříleček nesnaží násilně naroubovat žánr na ovládání, jež pro něj zjevně není vhodné. Místo toho nabízí bezprostřední akci, která vyžaduje reflexy a její ovládnutí je stejně uspokojivé právě jako u stříleček.
Titul sice nabízí příběhové pozadí, to však pro hraní není podstatné a jeho logika pokulhává. Vaším úkolem je zabít božského tyrana, který je zpočátku výrazně silnější než vy. Hra vlastně začíná na konci a hned zkraje se utkáte s finálním bossem, který však hráčovu postavu zadupe do země.
Infinity Blade následně začíná nanovo. Rodíte se o dvacet let později jako syn zemřelého hrdiny. A tak se stane pokaždé, když hráčova postava zemře. Silnější je zpravidla jen finální boss, který vás opět přiměje k dalšímu průchodu hrou.
Od začátku až k úhlavnímu nepříteli cesta trvá zhruba dvacet minut. Hra neumožňuje volný pohyb, místo toho se přesouváte poklepáním na vyznačené body. Z každé pozice se však lze rozhlížet a někdy tak objevíte zlaťáky nebo lahvičku se životem či manou.
Za peníze pak lze kupovat nové předměty a vylepšovat ty stávající. Každý předmět má totiž několik úrovní, které lze odemykat bojem, a zlepšují se tak jeho vlastnosti i zvyšuje prodejní cena. Výbavou navíc lze mírně přizpůsobit dynamiku soubojů. Některé předměty zvyšují výdrž či poškození, jiné obohatí útoky třeba o vysávání života z nepřítele.
Zásadní je zvyšování úrovní u předmětů. Za každou získanou úroveň totiž lze trvale polepšit postavu. Třeba posílit efekt magických schopností či zvýšit množství života. Takový systém pak motivuje i k využívání slabší výbavy jen pro posilování hrdiny.
Herní koloběh po hráčově smrti začíná nanovo, avšak s původní výbavou i statistikami. Zároveň ale s každou smrtí posilují i nepřátelé.
Prvky z her na hrdiny jsou však spíše dodatečnou vrstvou. V Infinity Blade jde totiž především o souboje a ty jsou zpracovány výtečně. Zkušený hráč může útoky hromadit do komb a bránit se lze hned několika způsoby. Volit lze obranu štítem, úskok a krytí mečem.
Souboj vyžaduje hbité reflexy i správné "čtení" nepřátelských animací. Ty totiž napoví, na jaký typ útoku se nepřítel chystá a z jakého směru úder přiletí. Pro vítězství v soubojích je tedy klíčové správné načasování a volba vhodného útoku či obrany.
Obtížnost soubojů se postupně zvyšuje, hráč se však učí rychleji. Titul samotný končí ve chvíli, kde poprvé porazíte finálního bosse. A to je zároveň i moment hráčského uspokojení. Dynamiku soubojů jste ovládli a hru porazili.
Infinity Blade v době vydání patřilo mezi nejhezčí a nejzajímavější mobilní hry. Pro příznivce rychlé akce orientované na hráčské dovednosti je to takřka perfektní titul. A lze ho jedině doporučit.