Titul vznikl pod taktovkou BitMonster. Tedy studia, které tvoří bývalý vývojáři z Epic Games se zkušenostmi na hrách jako Unreal či Gears of War. Lili je oproti tomu milý krok jiným směrem a působí zejména jako hra pro děti. V Čechách jim však může komplikovat život děj vyprávěný v angličtině.
Hra pojednává o dívce, která pro školní práci sbírá kouzelné květiny na ostrově Geos. Herní tempo je klidné a podstatné je zejména pozvolné prozkoumávání prostředí. Titul sice zahrnuje jakousi formu soubojů, pokud se však ostrovem nechcete kochat, u hry vás to neudrží.
Na ostrově je třeba soupeřit s duchy. Ty lze porazit tak, že jim v časovém limitu strhnete dostatečný počet květin z hlavy. Situaci komplikují různé trny, jimž je třeba se vyhýbat, a bomby, které je nutné shazovat. Souboje ze začátku baví, ke konci hry však působí značně stereotypně.
Titul zpestřují drobné minihry. Ve skořápkách lze třeba vyhrávat květiny, za které můžete kupovat předměty zjednodušující boj s duchy. Za poražení určitého počtu protivníků navíc získáváte úrovně a lze tak zlepšovat například rychlost pohybu.
Ovládání je skvěle odladěné, hra je však značně nestabilní. Často padá a zvuk nefunguje. Titulu by prospěl delší vývoj a lepší otestování některých nápadů, které spíše obtěžují.
A ačkoliv hra na propagačních obrázcích vypadá působivě, grafika byla na iPadu 2 značně kostičkovaná. Titul lze doporučit snad jen hráčům, kteří se rádi baží prostředím a jeho prozkoumáváním. Samotná herní náplň je nevýrazná a jako hra pro české děti se Lili s ohledem na angličtinu příliš nehodí.