Náplň hry je jednoduchá: modrý ježek upaluje neustále kupředu a na hráči je, aby se vyhýbal překážkám, která se objevují na náhodně generované trase. Ačkoliv to není patrné, ježek běží ve třech kolejích, mezi nimiž přepínáte skluzem prstu do stran.
Sklouznutí prstu po displeji nahoru překážku přeskočí, sklouznutí dolů provede kotoul. Ten se hodí nejenom pro překonání překážky, ale i ke zlikvidování nepřátel, kteří na trase postávají. Průběžně je k dispozici speciální schopnost, kdy ježek dočasně zrychlí a automaticky překonává překážky na dráze.
Na trase se vyskytují prstýnky, za něž si hráč následně kupuje různá vylepšení. Nutno uznat, že hra vypadá skvěle a první minuty zabaví. Jenže brzy zjistíte, že už vás ničím nepřekvapí. Alespoň ne v tom dobrém slova smyslu.
Ačkoliv je Sonic Dash placený, příliš okatě hráče tlačí do druhé měny, červených prstýnků, které získáte především za reálné peníze.
Červené prstýnky zpřístupní další postavy, ale také umožní hrát dál, pokud na trase zemřete. Výsledné skóre je tak irelevantní: kdo otevře peněženku, může pokračovat dále v běhu. Otázkou ovšem je, kam se poděla výzva.
Nepotěší ani nic moc optimalizace. Na iPhonu 4 se hra občas cuká, přestože po grafické stránce není Sonic Dash titulem, který by měl ze zařízení vyždímat maximum.
Sonic Dash pobaví. Fajn. Pokud ovšem hledáte tituly z žánru "nekonečného běhání", doporučil bych obhlédnout konkurenci (Temple Run, Vector, Canabalt a další), která toho za méně přináší víc.