The Phantom PI Mission Apparition je jedna z nejhezčích her, kterou si lze aktuálně na iOS pořídit. Prostory, v nichž se s hlavním hrdinou pohybujeme, splňují představy o strašidelném sídle do puntíku. K tomu si přičtěme roztodivné zvuky, nádherně animovaná prostředí a máme tu po vizuální stránce skutečný skvost.
Špatné to není ani po herní stránce. Cílem je propracovat se v každém sídle až k portálu, jenž nás přenese do další úrovně. Má to ovšem nejeden háček ve vskutku mnoha podobách: cestu blokuje agresivní pes, dveře jsou zavřené, výtah nefunguje, protože mu chybí energie a podobně.
Za co se platíplacená aplikace Za jednorázovou platbu, v tomto případě 1,79 eur, tedy zhruba 50 korun, získáte celou hru. Nyní je hra při vydání v akci, později se zvýší. |
Každé sídlo lze vnímat jako labyrint, v němž sbíráme věci a postupně se propracováváme k cíli. Situaci komplikuje fakt, že hlavní hrdina unese vždy pouze jeden předmět. Celým sídlem tak neustále korzujete, přenášíte věci a používáte je ve správný čas na správném místě.
Mnohá řešení jsou nápaditá. Například jeden z duchů blokuje cestu a z dřívějška víme, že je potřeba odvést jeho pozornost. Vedle je zásuvka a duchové milují (alespoň v této hře) hudbu. Stačí nalézt přenosný gramofon, zapojit ho do elektřiny a přiložit desku. Jenže deska je schovaná za zataraseným dveřmi, k jejichž vypáčení je třeba páčidlo. A páčidlo...
Sbírání karet a dalších nepovinných drobností je v Phantom PI radost.
Postupně přituhuje, sídlo se zvětšuje a přibývá i interaktivních předmětů. Jenže ve výsledku je hra hodně krátká, za dvě až tři hodiny máte hotovo. Samozřejmě, můžete se pokusit objevit všechny sběratelské karty a předměty, které jsou vážně propracované, ale na výsledku to nic nemění.
Přesto, pokud hledáte příjemnou jednohubku, v níž nemůžete nic zkazit, nikdo na vás netlačí, zkrátka hledáte nenáročné pohodové hraní, je Phantom PI dobrou volbou. Hardcore hráči však mohou být zklamaní. A pravdou je, že těch složitějších úrovní mohlo být více. A také by neškodilo, kdyby hlavní hrdina běhal standardně a ne až po dvojím ťuknutí.